Dropshipping: Hoe en wanneer te doen?

Dropship coaching

Dropshipping is eCommerce waar de verkoper niet beschikt over een winkel. In plaats van het opslaan van inventaris, de verkoper heeft een dropshipping leverancier die schepen producten rechtstreeks naar de huizen van klanten. Bedrijven met dropshipping operaties tekenen contracten met leveranciers om inventaris te ontvangen, druppel de producten uit het magazijn van de leverancier rechtstreeks naar de klant, dan het schip de producten terug naar de leverancier.

Bijvoorbeeld, een dropshipping bedrijf huurt een leverancier in China om T-shirts te maken. De leverancier maakt de shirts en verzendt ze naar het magazijn van het dropshipping bedrijf. Het dropshipping bedrijf ontvangt vervolgens de shirts en verzendt ze naar de klant, die nu het shirt draagt. Het dropshipping bedrijf verzendt vervolgens het shirt terug naar de leverancier.

Hoe werkt dropshipping?

Dit hangt af van de dropshipping service die u kiest. Sommige diensten zijn opgezet om volledig geautomatiseerd en worden behandeld door het bedrijf dat de dropshipping service biedt. De rest van de logistiek en voorraadbeheer worden behandeld door de e-commerce winkel eigenaar. De dropshipping setup is eenvoudig: U vindt een leverancier die bereid is om producten te verkopen aan u. Dan, je contract met de leverancier en ontvang de producten van hen rechtstreeks uit het magazijn van de leverancier. Dan, je gewoon markeren de items als de jouwe, verpakking hen en verzenden ze rechtstreeks naar de klant die ze besteld bij u.

Dropshipping voordelen

  • Bevoorrechte toegang tot inventaris – U hoeft niet te betalen voor ruimte of werknemers in te huren om inventaris op te slaan. U kunt reclame maken voor inventaris die gewoonlijk in een magazijn of een winkel verborgen is.
  • Concurrerende prijzen – U hoeft geen rekening te houden met hoge retail marges of retail overhead kosten.
  • Eenvoudige installatie en beheer – Je hoeft niet uit te zoeken hoe je product inventaris, orderverwerking en verzending te beheren. De dropshipping service regelt dat allemaal voor je.
  • Hoge winstmarge – Als de verkoper, ontvangt u de volledige prijs van het product minus een minimale vergoeding. Als dropshipper betaalt u een percentage van de verkoopprijs.
  • Geen voorraadrisico – Je hoeft geen voorraad op te slaan, waardoor je meer tijd hebt om producten te verkopen en meer geld te verdienen.
  • Geen omzetbelasting risico – U hoeft geen omzetbelasting te innen van uw klanten.
  • Lage opstartkosten – Bij de start zijn geen inventaris- of leveringskosten vereist. U kunt uw bestaande productinventaris gebruiken of nieuwe inventaris kopen naarmate uw verkoopvolume toeneemt.

Dropshipping Nadelen

  • Hoog risico – U vertrouwt op één leverancier voor de hele toeleveringsketen van uw producten. Als deze leverancier een probleem heeft, kunt u daaronder lijden.
  • Hoge opstartkosten – Als u geen bestaande voorraad hebt, zult u deze bij een fabrikant moeten kopen tegen kostprijs plus een marge.
  • Lage winstmarge – U ontvangt de prijs van de producten plus een percentage van de prijs.
  • Bij een hoog volume moet u de transportkosten (verzendingskosten) en de opslagkosten betalen.

Conclusie

E-commerce groeit snel, omdat veel consumenten meer producten online willen kopen. Maar niet alle producten zijn goed geschikt voor online verkoop, en niet alle online retailers zijn geschikt voor de verkoop van e-commerce producten. Dropship coaching kan u helpen deze problemen op te lossen door het kostbare proces van het openen van een traditionele bakstenen winkel en het bevoorraden van schappen met inventaris te omzeilen. U kunt deelnemen aan online retailing zonder de kosten van het openen van een winkel en het krijgen van vast met een enorme inventaris van producten die niet verkopen. Dropshipping is een economisch middel voor een online retailer om zijn productselectie uit te breiden en inkomsten te genereren uit bestaande productvoorraden. Met andere woorden, het is een drop-shipping methode die laat een e-commerce verkoper producten ontvangen van een derde fabrikant, die de verkoper vervolgens druppels schepen aan de klant, en dan de verkoper krijgt alles terug van de fabrikant.